Translate

štvrtok 19. septembra 2013

Slivky

Zdravím tých máličko ľudí, čo sem tam kliknú na Zlatého Fénixa :)

Milujem ovocie. Maliny, jahody, jablká, hrušky, hrozno, banány, pomaranče, mandarínky, kiwi, ananás, čučoriedky, marhule, broskyne... Je aj také čo nemusím napríklad čerešne, višne a donedávna to boli aj slivky. Veľa som o nich čítala na nete (dobre, že ten internet niekto vymyslel) a dočítala som sa, že obsahujú železo, čo mne treba, bo som chudokrvná. Boli skoro všade vychvaľované a ja som len vrtela hlavou. Jediné slivkové čo som do tej doby konzumovala bol lekvár a pálenka
 :D Slivky vraj pomáhajú aj schudnúť, bo ničí tukové bunky a bránia im znovu sa ukladať. Sú sýte, čo som sa presvedčila dnes sama a svete div sa niesú až tak zlé. Dokonca mi vykôstkované a tri dni odležané v chladničke veľmi chutili. Sú vraj mierne preháňavé, lekári ich odporúčajú pacientom ako prírodné preháňadlo (čo ja viem, žiadne prehánky sa nekonali :D). Majú vyvážený obsah vitamínov skupiny B, čo je dobré na už zmieňovanú krvotvorbu, pre pekné nechty aj vlasy, pamäť. Ďalej antioxidant Vitamín E znižuje cholesterol , vápnik a fosfor posiluje kosti, draslík, ktorý chráni pred odvápňovaním kostí, Vitamín A na oči a veľa vlákniny. Sušené obsahujú viac antioxidantov, minerálnych látok aj železa. Keď som sa o nich toto všetko dočítala, povedala som mamke, že začneme jesť slivky. To som ale ešte nevedela, že mi tak zachutia.


A vy čo? Lúbite slivky alebo ich nemôžete cítiť? Ja som im prišla na chuť nie len vďaka informáciám na internete ;)

Zdroje: http://biopark.skhttp://plnielanu.zoznam.sk
            http://plnielanu.zoznam.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára